Inrichting pasruimte
In dezelfde categorie
Al onze producten in Per zone in te richten
Pasruimte: Hoe deze best inrichten om aan te zetten tot kopen?
De pasruimte is een strategische plaats: hier verloopt alles! Uw klant neemt een koop-beslissing of niet ! Dit moet dus zeker bestemd zijn voor aankopen.
3 sleutels tot het succes van de pasruimte:
Ruimte: uw klant moet zich hier een comfortabel gevoel kunnenomkleden en persoonlijk zaken kunnen neerzetten op een poef of een kapstok
Een goede verlichting is van groot belang om kledingstukken te waarderen (opgelet voor verlichting die het beeld van kledingstukken en de kleur vormen) en om klant goesting te geven kopen.
Een flatterende spiegel geeft de klant een eerste indruk alvorens uit het pashokje te komen.
Tips voor een inrichting van een pasruimte in een kledingwinkel
De paskamer vormt een belangrijke plaats in uw winkel. Het is niet alleen de ruimte waar de klant zich om kan kleden, het is ook de ruimte waar de klant over de aankoop zal beslissen. Het is daarom belangrijk dat de paskamer er goed verzorgd uitziet zodat de koper zich op zijn gemak voelt.
Uw succes is ons succes. In dit artikel geven we u enkele tips waarmee u rekening kunt houden tijdens het inrichten van uw paskamer.
Het inrichten van een pashokje in een kledingwinkel is belangrijk om een comfortabele en aantrekkelijke winkelervaring voor je klanten te creëren. Hier zijn enkele stappen en tips om je op weg te helpen.
Begin met het kiezen van een geschikte locatie voor de pashokjes in je winkel. Plaats ze bij voorkeur in de buurt van de kleedruimte, maar zorg ervoor dat er voldoende ruimte is om comfortabel te passen. Overweeg ook de indeling van de pashokjes, zodat klanten voldoende privacy hebben.
Zorg voor goede verlichting in de pashokjes. Goed licht is essentieel om ervoor te zorgen dat klanten de kledingstukken goed kunnen zien en beoordelen. Kies voor heldere, natuurlijke verlichting als dat mogelijk is.
De verlichting in de paskamers is eveneens een belangrijk punt. Gebruik licht dat de kleur van de kledingstukken respecteert. Hoe vaak is het ons niet overkomen dat we een broek hebben gekocht in de veronderstelling dat deze zwart was en het bij thuiskomst donkerblauw bleek te zijn? Het licht moet neutraal zijn. Het moet zo veel mogelijk het natuurlijke licht benaderen en helder genoeg zijn om alles goed te kunnen zien.
Er zijn bepaalde elementen die onmisbaar zijn in uw paskamer:
- Plaats een of meerdere staande spiegels in het pashokje, zodat klanten zichzelf kunnen bekijken vanuit verschillende hoeken. Een grote passpiegel is ideaal om te zien hoe het kledingstuk er van top tot teen uitziet. We raden u aan om voor een staande spiegel te kiezen, ook al verkoopt u alleen hemden of schoenen. De klanten zullen het fijn vinden om te zien hoe de kledingstukken combineren met de rest van hun garderobe.
- Een klein zitbankje of krukje in het pashokje kan handig zijn voor klanten om hun schoenen aan of uit te trekken, of om even te zitten en na te denken over hun keuze.
- Voorzie haakjes of kapstokken binnen het pashokje zodat klanten hun eigen kleding kunnen ophangen en vergelijken met het nieuwe kledingstuk. Zo kan de klant de kleren die hij wil passen en zijn eigen kleren ophangen. Als er genoeg ruimte is, kan eveneens worden gedacht aan een rekje waar de klant zijn losse spullen op kwijt kan, zoals zijn mobiel of bril.
- Plaats binnen het pashokje een kleine tafel of een stoel waar klanten hun persoonlijke spullen kunnen plaatsen terwijl ze passen.
- Gordijn of deur: Het is heel erg belangrijk dat de klant een gevoel van privacy heeft. Vergeet niet om de kleur van de vloer en de wanden met elkaar te combineren.
Paskamers, de plaats bestemd voor uw klanten
Geef het pashokje een aantrekkelijke uitstraling die past bij de algemene stijl van je winkel. Overweeg om decoratieve elementen toe te voegen die klanten een aangename sfeer geven terwijl ze passen.
Er zijn bepaalde elementen die ervoor zorgen dat uw paskamer er verzorgd uitziet. Een tapijt of kleedje in de paskamer voor de blote voeten, wordt daarbij sterk aangeraden.
Om uw paskamers gastvrij en klantvriendelijk te maken, kunt u een wachtruimte met twee of drie stoelen creëren. Zorg ervoor dat de klanten zich vermaken tijdens het wachten door bijvoorbeeld beeldschermen te plaatsen of tijdschriften neer te leggen.
Zorg ervoor dat de pashokjes voldoende ruimte hebben om comfortabel te passen, ook voor mensen met mobiliteitsproblemen. Denk aan de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers.
Houd de pashokjes schoon en hygiënisch. Regelmatig schoonmaken en controleren op eventuele problemen draagt bij aan een positieve winkelervaring.
Het uiteindelijke doel is om een aangename en gebruiksvriendelijke omgeving te creëren waar klanten op hun gemak kleding kunnen passen en beoordelen. Pas de inrichting aan aan de specifieke behoeften en stijl van je winkel en je klanten.