WELKOMSTKORTING: Ontvang €15 korting op uw 1e bestelling met de voordeelcode PRONEW24 - Meer weten?

Veelgestelde vragen

Onze verkoopteams staan tot uw dienst

  • Wanneer u de postcode invoert, verkrijgt u toegang tot:

    • het aanbod van de nabijgelegen winkels
    • de evenementen die u zouden kunnen interesseren
    • de reële voorraad van producten die u zoekt, deze functie wordt binnenkort actief.

    Uiteraard heeft u de vrijheid om te kiezen welke informatie u invoert, bijgevolg zullen bepaalde indicaties hieruit afgeleid worden. Klantgerichte gegevens worden volgens uw keuze aangepast, we wensen de klanttevredenheid te optimaliseren en de informatie over speciale aanbiedingen en productaanbod te verbeteren.

    Communiceren wij de gegevens over uw geo-localisatie aan derden ?

    RETIF acht de bescherming van uw persoonlijke gegevens als de basis van onze vertrouwensrelatie. We zullen dus in geen opzicht de informatie over uw geolocalisatie communiceren, deze dient uitsluitend om U beter van dienst te zijn en de afstand tot de winkel te verkleinen, we streven naar een persoonlijke dienstverlening die voldoet aan uw verwachtingen.

  • Wenst u onze klantendienst te contacteren ?

  • Bent u uw paswoord verloren ?

    Om een nieuw wachtwoord te ontvangen, verzoeken we u naar de rubriek  Mijn account klik vervolgens op de link Paswoord vergeten ?
    Voer uw e-mail in. Hierna ontvangt u een mail met een nieuw paswoord.
    Hiermee kunt u een nieuw wachtwoord kiezen in de rubriek Mijn account/ Identificatie.
    Heeft u geen mail ontvangen, check uw ongewenste mail.

    Wijziging in e-mail, hoe geef ik dit door?

    U kunt op iedere moment uw gegevens aanpassen via de rubriek Mijn account.

    Uitschrijven voor de nieuwsbrief

    Indien u onze nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich eenvoudig uitschrijven via de rubriek Uw account of direct door op de link ‘uitschrijven’ te klikken, deze vindt u onderaan elke nieuwsbrief.

    FACTUUR VOOR BESTELLING

    Alle bestellingen via de website RETIF worden beantwoord met een factuur, deze wordt u per mail verstuurd.

    VALIDEER DE ONTVANGST VAN DE GOEDEREN

    De klant-koper moet de ‘ontvangst van de goederen in goede staat’ bevestigen, hiervoor moet die zich aanmelden via de website. De klant-koper krijgt 14 dagen, te rekenen vanaf de dag van de validatie voor de ontvangst om de ‘ontvangst van de goederen in goede staat’ te bevestigen. Wanneer deze tijdsspanne verstrijkt, worden deze bestellingen beschouwd als ontvangen en kunnen de klachten niet meer verwerkt worden.

  • Maakt u voor de 1ste keer een bestelling op?

    Welkom ! Ontdek hoe u snel en eenvoudig online bestellingen kunt samenstellen, u vindt de 5 stappen in de rubriek Eerste bestelling !

    Geeft u de voorkeur om een bestelling telefonisch door te geven?

    Deze dienst is momenteel nog niet actief voor onze webshop.
    Ondervindt u moeilijkheden om een online bestelling op te maken? Bereik ons via de rubriek Contacteer-ons. Binnen korte tijd, ontvangt u het antwoord van onze klantendienst.
    U kunt zich ook direct richten tot onze verkopers in de winkel, de gegevens vindt u terug in de rubriek Onze winkels.

    Wenst u een product te bestellen? Is dit niet beschikbaar online?

    Artikelen die opnieuw bevoorraad moeten worden in het online aanbod, zullen snel opnieuw beschikbaar zijn. Check regelmatig onze website.
    Op onze website vindt u artikelen met het blauwe label zijn ‘exclusief in de winkel’. Wenst u meer informatie? Neem contact op met onze winkel via rubriek rubrique Onze winkels.
    Heeft u vragen, u kunt onze klantendienst bereiken via Contacteer ons. Onze medewerker formuleert u een antwoord.

    Wenst u een voordeelcode te gebruiken?

    Om van uw voordelen te genieten, raden we u aan de voordeelcode in te vullen, in associatie met de gewenste winkelmand, druk op OK om uw korting toe te voegen.

    Wanneer ontvangt ik mijn bestelling?

    Op het moment dat de verzending van uw bestelling vertrekt, ontvangt u een mail die een link bevat zodat u de levering kunt opvolgen
    Ondervindt u een probleem ? Neem gerust contact op met onze klantendienst, via Contacteer-ons. Onze medewerker formuleert u een antwoord.

    Wenst u een bestelling aan te passen?

    Zodra u de bestelling valideert, kan deze niet meer gewijzigd worden. We verzoeken u contact op te nemen met onze klantendienst via Contacteer ons. Onze medewerker formuleert u een antwoord.

  • Heeft u vragen bij de beveiliging van uw betaling ?

    Uw online betaling werd 100% volgens de normen beveiligd. Uw bankkaartnummer en persoonlijke informatie zijn beveiligd volgens het SSL Protocol (Secure Sockets Layer) die onder controle staat van de financiële partner Ingenico.
    De ingevoerde informatie wordt meteen omgezet in codes, zodat we in alle veiligheid transferenties via het internet kunnen garanderen.
    Het banksysteem voert de betaling automatisch uit en bankkaartnummers worden in geen geval bewaard op onze servers.

    Wens U via een bankoverschrijving te betalen?

    Als U de keuze gemaakt heeft om de betaling via een BANKOVERSCHRIJVING te voldoen. Om uw bestelling af te ronden, gelieve het totaalbedrag inclusief BTW over te schrijven naar onderstaand rekeningnummer, met als mededeling orderbesvestiging nummer.

    • IBAN : BE66 4428 0320 0143
    • BIC : KREDBEBB

    Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen verwerkt.
    Houd er rekening mee dat de bestelling niet gereserveerd is zolang uw overschrijving niet bevestigd is en uw bestelling gevalideerd is.

    U ontvangt een verificatieverzoek wanneer u uw betaling bevestigt?

    De Europese richtlijn voor betalingsdiensten (DSP2) is in september 2019 in werking getreden. Deze richtlijn is bedoeld om gebruikers bij het gebruik van onlinebetalingsdiensten verder te beschermen en om te bewijzen dat betaling met een bankkaart inderdaad op initiatief van de kaarthouder is.
    Dit betrekt het opzetten van een sterk klantverificatiesysteem (SCA) bij het online betalen met een creditcard.

    U ontvangt een verificatieverzoek wanneer u uw betaling bevestigt?

    Het exacte proces voor de nieuwe verificatiemethode is afhankelijk van uw bank en kan niet worden gewijzigd door Retif. We nodigen u daarom uit om rechtstreeks contact op te nemen met uw bank voor meer informatie over de verificatieprocessen die zij aanbiedt.
    Verificatie vindt plaats met ten minste twee van de volgende drie methoden:

    1. Lets wat u weet: PIN, wachtwoord, enz.
    2. Lets wat u heeft: kaartlezer, mobiele telefoon, enz.
    3. Lets wat je bent: spraakherkenning, vingerafdrukken, enz.
  • Wenst u de leveringstermijnen te kennen?

    Voor een levering RETIF producten aan uw winkel, geldt een gemiddelde leveringstermijn van 4 tot 7 werkdagen, dit zal afhankelijk zijn van het gewicht/volume en de bestemming van uw bestelling, uitgezonderd bij onvoorziene situaties tijdens het transport.
    Zodra uw bestelling verzonden wordt, ontvangt u een mail met een link die u de mogelijkheid biedt de levering op te volgen.

    Wenst u in het buitenland geleverd te worden?

    Deze optie wordt momenteel niet aangeboden op onze webshop. Om een levering in het buitenland te kunnen ontvangen, stellen we u voor één van onze winkels te contacteren. U vindt de gegevens in de rubriek,  Onze winkels.

  • Wisselt u één of meerdere producten?

    Bij RETIF kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen de goederen wisselen.
    Het bedrag van de terugbetaling wordt berekent op het equivalent van de aankoopwaarde van het goed of de goederen die u terug zendt.
    De onkosten voor deze terugzending zijn ten laste van de klant-koper, u zendt de artikelen best terug in de volledige originele verpakking (product, accessoires en handleiding…).
    Gelieve de aanwijzingen en voorwaarden te volgen voor het terugzenden van goederen. Onze klantendienst staat u steeds van dienst, neem gerust contact op.

  • Wenst u een prijsofferte en/of een gratis 3D plan voor een inrichting aan te vragen ?

    Een offerte is volledig vrijblijvend, u kunt de aanvraag online indienen via deze pagina: aanvraag vaan een gratis offerte. Een adviseur van RETIF zal zo snel mogelijk contact nemen met u.

  • Wilt u een product bestellen online buiten voorraad staat?

    Artikelen die tijdelijk niet voorradig zijn worden meteen opnieuw bevoorraad, tenzij het een label draagt 'exclusief beschikbaar in de winkel'.
    Wenst u meer informatie, kunt u zich direct tot een winkel wenden. U vindt de gegevens via de rubriek Onze winkels.
    Zoekt u een product dat tijdelijk uit voorraad staat, consulteer dan regelmatig de website.
    Heeft u vragen ? Onze klantendienst staat u graag te woord via de Contacteer ons. Een medewerker formuleert u snel een antwoord.

    Wenst u bijkomende informatie te ontvangen over onze producten?

    Aanvullende informatie over een specifiek product, kunt u bekomen door contact te nemen via de rubriek Contacteer-ons.

    Wenst u gepersonaliseerde producten te kopen?

    Deze dienst wordt enkel aangeboden in onze winkels. We nodigen u uit onze winkel te bezoeken of contact op te nemen via de rubriek  Onze winkels.

  • Hoe vindt u de meest nabije winkel?

    Onze RETIF winkel in uw regio vindt u terug via de rubriek Onze winkels Hier staat alle praktische informatie zodat u ons vlot kunt bereiken.

  • Wenst u een catalogus te ontvangen?

    Om de papieren catalogus te ontvangen, verzoeken we u contact te nemen viA Contacteer ons. Onze medewerker zorgt voor de verzending.
    U vindt onze digitale catalogus online via de link  Online catalogus deze vindt u onderaan de webpagina.

    Bent u geen ondernemer en wenst u te bestelling via onze ONLINE webshop

    Onze website en onze winkels zijn voorbehouden voor professionelen: handelaars, kunstenaars, liberale beroepen, verenigingen, leden van ondernemingen en zelfstandigen.

    Worden uw gegevens beschermd?

    Het vertrouwen van onze klanten staat prioriteit aangeschreven. Meer informatie over dit onderwerp kunt u raadplegen in de rubriek Wettelijke vermeldingen.

    Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?

    Om op de hoogte te blijven van de aanbiedingen bij RETIF, de nieuwigheden en promoties, kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief via de link onderaan de site.

    Wilt u zich uitschrijven voor onze nieuwsbrief?

    Wenst u de nieuwsbrief niet meer te ontvangen, uitschrijven kan eenvoudig via de rubriek MIJN ACCOUNT of direct via de link ‘uitschrijven’ die onderaan elke nieuwsbrief vermeld staat.